کلبه های پیش ساخته سوئیسی

اجاره اقامتگاه کارن خانه چوبی کارن

کلبه سوئیسی ، کلبه کلاسیک و روستایی

کلبه سوئیسی شاید ظاهری مدرن داشته باشد اما تداعی کننده یک کلبه کلاسیک و روستایی است. زندگی در این کلبه ها قطعا آرامش خاصی را به همراه دارد. علاوه بر این مزیت های خاص خود را دارد. افراد در یک متراژ کوچک می توانند یک ویلای کوچک و مدرن به شکل کلبه بسازند. به دلیل متراژ کم و هزینه های معقول تقریبا تمام افراد قادر به ساخت کلبه سوئیسی هستند.

مراحل ساخت کلبه سوئیسی شبیه ساخت یک ساختمان معمولی است. البته کمی ساده تر است و مراحل پیچیده ای ندارد.

 

آشنایی با مراحل ساخت کلبه سوئیسی

کلبه سوئیسی (A frame House)

در فرهنگ لغت معین کلبه به خانه‌ای کوچک گفته می شود. یک سازه ساختمانی سبک است که سقف آن سفالی و گاهی دارای اتاق زیر شیروانی سقفی است. امروزه تصور می کنند کلبه خانه‌ای با سقف کاملاً شیبدار و شبیه مثلث است.
کلبه سوئیسی بنایی است که اگر از دو جهت به آن نگاه کنید شبیه مثلث است. از دو ضلع مساوی یا دو ضلع ایستاده در برابر یکدیگر ساخته می شود. سقف آن شیب دار است که تا روی زمین کشیده شده است. به کلبه سوئیسی، کلبه مثلثی یا A فریم نیز گفته می شود.

کلبه سوئیسی در گروه سازه های پیش ساخته

سازه پیش ساخته یعنی قسمت یا تمام مراحل ساخت بنا در کارگاه یا کارخانه تولید می‌شود.
سازه های پیش ساخته را به دو گروه تقسیم می کنند. مراحل ساخت کلبه سوئیسی در هر دو گروه کمی با یکدیگر تفاوت دارند. این دو گروه عبارت است از:
• کلبه سوئیسی پیش ساخته قابل حمل: تمام مراحل ساخت در کارگاه یا کارخانه انجام می شود. زمانی که کلبه آماده شد به محل نصب انتقال داده می‌شود.
• کلبه سوئیسی پیش ساخته غیر قابل حمل: بخشی از سازه در کارگاه ساخته می شود. سپس قطعات آماده شده به سایت یا زمین اصلی برای نصب منتقل می شوند.

مقدمات اولیه مراحل ساخت کلبه سوئیسی

اولین قدم خرید یا انتخاب یک زمین مناسب است. در مرحله بعد باید با توجه به نوع سازه نسبت به دریافت پروانه و مجوز ساخت از شهرداری منطقه اقدام کنید. در صورتیکه کلبه سوئیسی قابل حمل و متحرک انتخاب کرده باشید نیازی به کسب مجوز نیست.
نقشه کشی دومین قدم برای انجام مراحل ساخت کلبه سوئیسی است. مهندس معمار با توجه به نظر کارفرما پلان های مختلف کلبه را ترسیم می کند. کارفرما باید هر چیزی که مد نظر دارد را با مهندس در میان بگذارد تا در پایان کار رضایت داشته باشد. در این مرحله باید با توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان و نظام مهندسی نقشه کلبه را ترسیم نماید.

ویلا سوئیسی ، ویلا A فرم

پلان های ویلا A تقریبا شبیه یکدیگر است و ویژگی های معمولی دارند. اگرچه طراحی آن جذاب و آسان به نظر می رسد اما مستلزم رعایت قانون و مقررات در زمان ساخت است. کلبه های سوئیسی با طراحی مدرن و کلاسیک فرصت هایی را برای طراحی خلاقانه، زیبا و راحت فراهم می کند.
انتخاب این ویلا در وهله اول مقرون به صرفه است و با حداقل هزینه می توان آن را تکمیل کرد. زمان ساخت و ساز کوتاه است و به معنای استفاده از حداقل نیروی کار است. کلبه ای دنج و منحصر به فرد است که می توان در متراژ بسیار کم آن را بنا کرد.

آشنایی با مراحل ساخت کلبه سوئیسی

محاسبات فنی مهندسی سازه، یکی از مراحل ساخت کلبه سوئیسی

در اقدام بعدی مهندس معمار تمام اندازه ها را در مقیاس بزرگتر محاسبه می کند. سپس محاسبات را به کارگاه یا کارخانه تولید سازه پیش ساخته تحویل می دهند. سازه پیش ساخته به چهار گروه تقسیم می شود و افراد با توجه به سلیقه و میزان هزینه یکی از این موارد را انتخاب می کند:
• سازه پیش ساخته بتنی
• سازه پیش ساخته lsf
• سازه پیش ساخته چوبی
• سازه پیش ساخته ساندویچ پانل
اگر شما قصد دارید سازه قابل حمل انتخاب کنید تمام قطعات برای ساخت (کف، دیوار، سقف و…) در کارخانه آماده می شود. سپس به زمین اصلی انتقال می یابد.
اگر کلبه سوئیسی متراژ بزرگتری داشته باشد بخشی از کار در کارگاه ساخته می‌شود. با توجه به نوع مصالح انتخاب شده، مراحل ساخت کلبه سوئیسی با یکدیگر تفاوت دارد.

ساخت سکو یا فونداسیون، یکی از مراحل ساخت کلبه سوئیسی

یکی از مراحل ساخت کلبه سوئیسی ساخت سکو یا پی ریزی است. این دو با یکدیگر تفاوت دارند. اگر کلبه سوئیسی قابل حمل باشد باید یک سکوی بتنی بسازند که هم اندازه یا بزرگتر از کلبه باشد. بعد از انتقال کلبه آماده شده را بر روی سکو متصل می کنند.
اگر کلبه سوئیسی غیر قابل حمل باشد مشابه یک سازه معمولی نیاز به فونداسیون دارد. مهندس ابعاد نقشه را در اندازه واقعی در زمین پیاده می‌کند. محل فونداسیون، ستون ها و… را مشخص می کنند. اجرای پی، شناژ و بتن مَگَر، برای مقاوم سازی فونداسیون ضروری است. همچنین تراز داخلی سازه نیز مهم است.
بعد از اجرای فونداسیون، قطعات پیش ساخته مانند اسکلت فلزی، پانل های دیواری یا سقف و… به محل انتقال می یابند.
اگر سازه فلز باشد باید در زمان ساخت فونداسیون، پلیت و صفحه ستون را در فونداسیون قرار می دهند تا ستون های کلبه را به آن متصل کنند. به همین صورت هر سازه پیش ساخته، فونداسیون ویژه خود را دارد. اگر کلبه سوئیسی دوطبقه باشد ستون ها و تیرچه ها و… نصب می شوند تا بتوان طبقه دوم را نیز بنا نمود.

محاسبات مکانیکی (برق، گاز و آب) در کلبه سوئیسی

معمولاً در ساندویچ پانل ها یا کلبه سوئیسی قابل تمام محاسبات برای سیم کشی برق و… انجام شده است. محل عبور سیم کشی ها و لوله کشی ها در کارگاه، طراحی و ساخته می‌شوند.
برای کلبه هایی مانند lsf و چوبی همانند سازه معمولی بعد از اجرای سازه اصلی و قبل از طراحی دکوراسیون داخلی، سیم کشی و لوله کشی انجام می‌شود. این مرحله بعد از نصب، نیاز به نازک کاری دارد. یعنی تمام سیم، کابل و لوله ها باید در زیر دیوارپوش، سقف یا کفپوش پنهان شود.
معماران داخلی از متریال های نوین برای زیباسازی فضای داخل استفاده می‌کنند. مانند ترموود و چوب پلاست که نمای مدرن، زیبا و در عین حال طبیعی را می سازند.

آشنایی با مراحل ساخت کلبه سوئیسی

امیر اکبری

کارن فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ در ترکیه و روسیه شروع کرده و هم اکنون اولین گروه در ایران می باشد که کار تولید و ساخت اقامتگاه های چوبی سوئیسی و نمای ترمو وود با استاندارد های واخذه اتحادیه اروپا انجام می دهد.این اقامتگاه های چوبی شکیل ، کاملا قابل حمل و باز و بسته شدن می باشند که برای اولین بار در ایران تولید و عرضه می شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن

الان در دفتر هستیم

با ما تماس بگیرید!

شماره تماس :

09122042814

پست الکترونیکی

karenwoodenhouse@gmail.com

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

ورود کاربران

عضویت در پاما

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.